Електронните услуги се интегрират в Интернет страниците на организация на потребител и дават възможност за:
- Автоматично иницииране на услуга от гражданин или фирма по електронен път
- Проверка статуса на заявена услуга от гражданин или фирма по електронен път
- Получаване на резултата от изпълнение на услугата по електронен път
Порталното решение с електронни услуги значително повишава клиентската удовлетвореност и гарантира на потребителите:
- Спестяване на време и разходи за транспорт за посещаване на офисите на администрацията при заявяване на услуга
- Незабавен достъп до услугите по всяко време от всяко място
- Удобство при подаване на заявленията
- Бързо обслужване
- Пълна информация за етапите по изпълнение на услугата
- Възможност за заявяване на услугата 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата
Внедрени проекти
Чрез системата се публикуват постановления, разпореждания и решения, включително протоколните, одобрявани от правителствата на Република България от 1990г. до сега. Информацията се актуализира непрекъснато с новоприетите актове.
Не по-малко важни са и ползите за администрацията, предоставяща електроните услуги:
- Подобряване качеството на обслужването
- Повишаване ефективността на служителите
- Значително намаляване натоварването на служителите, работещи с клиенти
- Намаляване на времето за изпълнение на услугите
- Спестено работно време на служителите за търсене на документи във връзка с изпълнение на услугите
- Поглед в реално време върху изпълняващите се услуги и възможност за анализ и мерки за подобряване
- Повишена прозрачност и отчетност
- Намалени предпоставки за корупция